Социални Мрежи

Ползите от витамин D – 3 изненадващи предимства от приема му

14 април 2020
Ползите от витамин D – 3 изненадващи предимства от приема му

Слънчев витамин

 

Витамин D понякога се нарича „витамин от слънцето“, защото се произвежда в кожата ви в отговор на слънчевата светлина. Това е мастноразтворим витамин в семейство от съединения, които включват витамини D-1, D-2 и D-3.

 

Вашето тяло произвежда витамин D естествено, когато е пряко изложено на слънчева светлина. Можете също така да го получите чрез определени храни и добавки, за да осигурите адекватни нива на витамина в кръвта си.

 

Витамин D има няколко важни функции. Може би най-важните са регулирането на абсорбцията на калций и фосфор и улесняване на нормалната функция на имунната система. Получаването на достатъчно количество витамин D е важно за нормалния растеж и развитие на костите и зъбите, както и за подобрената устойчивост срещу определени заболявания.

 

Ако тялото ви не получава достатъчно витамин D, рискувате да развиете костни аномалии, като меки кости (остеомалация) или чупливи кости (остеопороза).

 

 

Ето още три изненадващи ползи от витамин D.

 

  1. Витамин D се бори с няколко заболявания

     

В допълнение към основните си ползи, изследванията показват, че витамин D може също да играе роля при:

 

  • намаляване на риска от множествена склероза, според проучване от 2006 г., публикувано в списанието на Американската медицинска асоциация

     

  • намалява шанса ви да развиете сърдечно заболяване, според резултатите от 2008 г., публикувани в CirculationTrusted Source

     

  • помага да се намали вероятността от развитие на грип, според проучване от 2010 г., публикувано в American Journal of Clinical NutritionTrusted Source

     

 

  1. Витамин D намалява шанса за развитие на депресия

     

Изследванията показват, че витамин D може да играе важна роля за регулиране на настроението и предпазване от депресия. В едно проучване учените откриват, че хората с депресия, които са приемали добавки с витамин D, забелязват подобрение на симптомите си.

 

В друго проучване на хора с фибромиалгия, изследователите установяват, че дефицитът на витамин D е по-често срещан при тези, които също изпитват тревожност и депресия.

 

 

 

  1. Витамин D ускорява загубата на тегло

     

Помислете да добавите добавки с витамин D към диетата си, ако се опитвате да отслабнете или предотвратите сърдечни заболявания. Можете да намерите голям избор на добавки с витамин D в Nutrabest.bg.

 

В едно проучване хората, приемащи дневна добавка с калций и витамин D, са успели да отслабнат повече от тези, приемащи добавка с плацебо. Учените казват, че допълнителният калций и витамин D имат ефект на потискане на апетита.

 

В друго проучване хората с наднормено тегло, които приемат дневна добавка с витамин D, подобряват маркерите за риск от сърдечни заболявания.

 

 

Пазете се от недостиг на витамин D

 

Много фактори могат да повлияят на способността ви да получавате достатъчно количество витамин D само на слънцето. Тези фактори включват:

 

  • Намира се в район с високо замърсяване

     

  • Използване на слънцезащитен крем

     

  • Прекарват повече време на закрито

     

  • Живеете в големи градове, където сградите блокират слънчевата светлина

     

  • Имате по-тъмна кожа. (Колкото по-високи са нивата на меланин, толкова по-малко витамин D кожата може да абсорбира.)

     

Тези фактори допринасят за недостиг на витамин D при все по-голям брой хора. Ето защо е важно да получите част от своя витамин D от източници, освен слънчева светлина.

 

Симптомите на недостиг на витамин D при възрастни включват:

 

  • умора, болки и болки и общо чувство да не се чувстваме добре

     

  • силна костна или мускулна болка или слабост, които могат да причинят затруднено изкачване на стълби или ставане от пода или нисък стол

     

  • стресови фрактури, особено в краката, таза и бедрата

     

Лекарите могат да диагностицират дефицит на витамин D, като извършат прост кръвен тест. Ако имате дефицит, вашият лекар може да назначи рентгенови снимки, за да провери силата на костите ви.

 

Ако имате диагноза недостиг на витамин D, лекарят вероятно ще ви препоръча да приемате ежедневно добавки с витамин D. Ако имате тежък дефицит, вместо това може да ви препоръчат таблетки или течности с висок прием на витамин D. Трябва също така да се уверите, че получавате витамин D чрез слънчевата светлина и храните, които ядете.

Сподели: